نکاتی برای خریدن هارد اکسترنال
بــــــــــ روز
با ما بــــــ روز باشید ، نرم افزار،سخت افزار،شـبکه،فناوری اطـلاعات،اینترنــت

 
تاريخ : جمعه 11 آذر 1390برچسب:,

 

یکی از محبوب ترین حافظه های خارجی «هاردهای اکسترنال» است که در حجم ها و ابعاد مختلف در بازار موجود است و هر کاربری می تواند با توجه به نیاز خود بهترین آن ها را انتخاب کند. اگر شما هم برای ذخیره اطلاعات مهم خود به فضایی بزرگ و خارج از هارد رایانه تان نیازمندید بهتر است به سراغ خرید یک هارد اکسترنال بروید. برای یک انتخاب مناسب در این بازار باید درباره مشخصات هاردهای اکسترنال موجود در بازار آگاهی پیدا کنید.
▪ انواع حافظه های خارجی: ۲ نوع هارد اکسترنال SSD و HDD در بازار موجود است که از این ۲ نوع هاردهای SSD سریع تر، امن تر و گران تر از نوع HDD است. این نوع هاردها به دلیل نداشتن قطعه مکانیکی آسیب پذیری کمتری دارند و امنیت اطلاعات شما را تضمین می کنند. اما اغلب به دلیل قیمت بسیار بالای آن ها کاربران به سراغ هاردهای HDD می روند که در ظرفیت های ۵۰۰ گیگابایت و تا حجم ۱ و ۲ ترابایتی در مارک های تجاری مختلف وجود دارد. هاردهای اکسترنال HDD خود به ۲ دسته تقسیم می شود، نوع اول بدون آداپتور و در اندازه های کوچک تر و سبک تر است و تنها با یک رابط USB به سیستم شما متصل می شود؛ به این نوع هارد اکسترنال در اصطلاح «پاسپورتی» می گویند و دومی هاردهایی است که برای روشن شدن نیازمند استفاده از یک آداپتور است و اغلب حجم بزرگ تری را نسبت به هاردهای پاسپورتی دارد. البته باید بدانید که هاردهای پاسپورتی سرعت کمتری نسبت به نوع آداپتوردار دارند.
▪ ظرفیت مناسب: این مورد کاملا بستگی به خواسته شما دارد و این که قصد دارید چه مقدار از اطلاعات خود را در هارد اکسترنال ذخیره کنید. اگر اطلاعات شما بیشتر معطوف به فایل های متنی و مانند آن است، هارد اکسترنالی با حجم ۲۵۰ یا ۳۲۰ گیگابایت گزینه مناسبی است اما اگر اطلاعات شما را فایل های صوتی و تصویری تشکیل می دهد به سراغ هاردهای ۵۰۰ گیگابایت و یا یک و ۲ ترابایتی بروید. البته واضح است که هر قدر حجم هارد بیشتر شود هزینه خرید آن نیز بیشتر می شود.
▪ امنیت : بعضی از هاردها تنها اطلاعات شما را در خود ذخیره می کنند اما بعضی دیگر امکانات بیشتری از جمله بازیابی راحت فایل ها و تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار را در اختیار شما قرار می دهند تا اطلاعاتتان از امنیت بالاتری برخوردار باشد. این امکانات ممکن است کمی هزینه خرید شما را بالاتر ببرد اما در عوض امنیت اطلاعات بیشتر تضمین می شود.
▪ سرعت: اگر با فلش مموری ها کار کرده باشید حتما می دانید که سرعت ذخیره اطلاعات و یا بازیابی آن ها با یکدیگر متفاوت است این ویژگی درباره هاردهای اکسترنال هم وجود دارد؛ شما برای شناسایی سرعت هارد اکسترنال ها باید به پورت های آن توجه کنید. بیشتر هاردها از پورت USB۲ و یا Esata پشتیبانی می کند که سرعت دومی از اولی بیشتر است ولی در حال حاضر در بازار هارد اکسترنال هایی وجود دارد که از پورت USB۳ پشتیبانی می کند که نسبت به پورت های ذکر شده از سرعت بالاتری برخوردار است.
▪ توصیه: سعی کنید هارد اکسترنالی را خریداری کنید که شرکت تولید کننده آن را تا یک سال ضمانت کرده باشد زیرا ممکن است به هر دلیلی در همان ابتدا دچار مشکل شود



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط علی اکبر عبــادی


بامابـــ روز باشید

طراحی سایت